KONKURENCIA

bolti és webáruház marketing kereskedőknek  
 

Marketing - Vigyázz! Az ügyfeleid nem mondanak el Neked mindent...



Vigyázz! Az ügyfeleid nem mondanak el Neked mindent...


…és, ha megkérdezed őket, akkor sem mondanak igazat.

 

Hiába érzed úgy, hogy a cégednél tökéletes az ügyfélszolgálat, az ügyfeleid mégis felróhatnak Neked olyan hibákat, amelyekre még véletlenül sem gondolnál.

 

SŐT! Ennek az ellenkezője is igaz.

 

Gyakran olyan apróságok miatt választanak Téged a vásárlók, ami eszedbe sem jutna, pedig ha tudnál ezekről a szempontokról, akkor végre olyan reklámszövegeket használhatnál, amelyekkel hamarosan játszva szerezhetnél ügyfeleket.

 

 

Nem is gondolnád, milyen apróságok miatt hagyhatnak ott a vevőid…

 

Gondolj csak bele a következő szituációba…

 

Elmész vacsorázni a kedvenc éttermedbe, ahol mindig jól érzed magad, de most óriási ételszag fogad, a megszokottól eltérően mindent eláraszt dohányfüst és dideregsz, mert nagyon hidegre van állítva a klíma.

 

Egyedi esetről lévén szó, nem teszed szóvá, mondván biztos észreveszik.

 

Rendelsz, vacsorázol, majd a pincér megkérdezi:

Hogy ízlett a vacsora?

 

Te gondolkodás nélkül rávágod, hogy finom volt, bár azt már nem teszed hozzá, hogy nem élvezhetted túlságosan, mert fullasztott a kajaszag és a füst, miközben dideregtél a klíma miatt.

 

Egyértelmű, hogy nem akarod ezzel piszkálni a pincért, nem akarod szegényt magyarázkodásra késztetni, a saját energiádat meg pláne nem szeretnéd egy kínos beszélgetésre pazarolni.

 

Lehet, hogy ez az este egy olyan rossz élményt hagyott benned, hogy legközelebb már kihagyod a „kedvenc” éttermedet.

 

Gyakran olyan apróságok miatt mondhatsz búcsút egy ügyfélnek, amelyeket észre sem veszel!

 

Lehet, hogy kínosan figyelsz arra, hogy az eladás során ügyfeleid minden információt megkapjanak, képes vagy akár több órát is eltölteni egy fontos ügyféllel, miközben más ügyfeleid csak nézelődnek és várnak rád…

 

majd elmennek és soha többé nem látod őket.

 

Ugyanez igaz a honlapodra is, nem tudhatod, miért tűnnek el nyomtalanul, feliratkozás, vagy érdeklődés nélkül a látogatóid.

 

Az ilyen angolosan távozók problémáiról nem tudsz tudomást szerezni, mert az ügyfeleid csak akkor kezdenek panaszkodni, ha már tűrhetetlennek tartanak egy helyzetet. A panaszkodókon kívül rengetegen lesznek, akik nem szólnak Neked, hanem csöndben odébbállnak és gazdagítják a konkurenseidet.

Lehet, hogy csak egy apróságról van szó, amelyről Veled nem beszélnek, de miután távoztak könnyen kiöntik lelküket az ismerőseiknek, ezzel persze alaposan aláássák a jó híredet.

 

Szerencsére ez fordítva is igaz…

 

 

Nem is gondolnád, milyen apróságokkal vonzol magadhoz új ügyfeleket…

 

Gondolhatod azt, hogy a hirdetéseid, a kedves kiszolgálás, az áraid, vagy a választékod miatt esik rád az ügyfeleid választása, de ha belelátnál a vásárlóid fejébe, akkor igencsak meglepődnél.

 

Lesz, aki olyan kis „apróság” miatt jött be hozzád, mert megunta, hogy a konkurenciánál rengeteget kellett várnia az eladóra, vagy nem kapott azonnal időpontot, stb.

Ezek olyan kis csekélységek, amelyekre a konkurenseid nem figyelnek oda, ezért ügyfeleket veszítenek.

 

 

Miért kell mindenáron megtudnod, hogy miért jön és miért távozik egy ügyfél?

 

Jobban éreznéd magad, ha végre rábukkanhatnál azokra a kis észrevehetetlen hibákra, amelyek miatt a konkurenseidnél landol az ügyfeleid egy része?

Kíváncsi vagy melyek azok a hibák, amelyeket ha kijavítanál, sokkal több ügyfélre tehetnél szert?

 

Ugye, mennyivel jobb lenne, ha végre azokat az előnyeidet hirdethetnéd teljes erővel, amelyekre valóban harapnak a vásárlók és bejönnek az üzletedbe?

 

Mit szólnál hozzá, ha tudnád mi az a kis „apróság”, amit vásárlóid egyenesen utálnak a hozzád hasonló cégekben és a Te céged lehetne az egyetlen, aki pontosan ennek az ellenkezőjéről híres?

 

Ugye örülnél, ha megtalálhatnád azokat az ütős érveket, amelyekkel könnyedén húzhatnád el a konkurenseidtől az ügyfeleket?

 

Ez így elég szépen hangzik, csak az ügyfeleid nem árulják el az ilyen információkat szívesen.

 

Különösen igaz ez akkor, ha arról próbálod meg őket faggatni, hogy árulják el mi az, ami a Te üzletedben és vevőszolgálatodban nem tetszik nekik.

 

Nincs kedvük hallgatni a magyarázkodást, vagy úgy érzik, hogy biztos meg van az okotok arra, hogy olyan rosszul teszitek azt, amit tesztek. Kikerülik a kérdést és inkább megnyugtatnak, hogy minden rendben van a cégnél. Inkább füllentenek egy kicsit, csakhogy kerüljék a kínos szituációt.

 

 

 

Az aranyat érő információk megszerzésének 5 szabálya…

 

Érdemes kinyomtatnod egy egyszerű A4-es lapot pár kérdéssel, vagy csak tegyél fel az oldaladra egy véleménykérő űrlapot, ahogy azt én is megtettem.

Könnyen megszerezheted a válaszokat, ha betartod a következő 5 szabályt…

 

 

1. Ha nem kínálsz valamit cserébe, akkor kerülni fogják a válaszadást…

 

Ne kérj, hanem jó erősen „reklámozz be” előre egy ajándékot, így felgyűlik annyi energia az ügyfeledben, hogy nem jelenthet neki akadályt pár kérdés megválaszolása.

 

Mivel tudnád, motiválni az ügyfeleidet?

 

„Szeretnénk megajándékozni Önt

·         egy finom bonbonnal

·         egy TúróRudi-val

·         egy egyszerű ingyenes szolgáltatással

·         törzsvásárlói kedvezménykártyával

·         a következő vásárlása alkalmával beváltható ajándék, vagy kedvezménykártyával

·         egy szövet reklámtáskával, stb…

 

…cserébe csak annyit szeretnénk kérni, hogy segítsen nekünk és adjon választ erre a 3 rövid kérdésre.”

 

Vagy ami még jobb…

 

Ha egy tanulmányt ajánlasz fel, amit e-mailben küldesz el, akkor egyúttal megszerezheted az ügyfeled elérhetőségét is.

 

Ajánlj fel minden ügyfelednek egy olyan ingyenes tanulmányt, amelyre könnyen ráharapnak, olyan információkat, amelyek miatt hajlamosak lesznek megválaszolni Neked pár kérdést.

 

A kérések alá egyszerűen csak be kell illesztened egy mezőt, ahova az ügyfeled az e-mail címét beírja.

Így egy ”TúróRudi” áráért máris két legyet ütöttél egy csapásra, hiszen ha megvan az ügyfeled elérhetősége, akkor ezután bármikor visszahívhatod őt egy ismételt vásárlásra. 

 

 

2. Találd meg a megfelelő pillanatot és helyet…

 

Keress egy olyan helyet, vagy időpontot ahol az ügyfeled vár valamire és ilyenkor unalmukban is választ adhatnak a kérdéseidre.

 

A Te cégednél melyik ez a pillanat, vagy hely?

·         ügyfélváró kiszolgálás előtt?

·         várakozás az áruátvételre?

·         sorban állás a kasszánál?

·         várakozás a beszerelésre?

 

 

3. Tegyél fel agyafúrt kérdéseket…

 

A következő kérdésekre kapott válaszok felfedik azokat a hibákat, amelyek miatt némán távozó ügyfeleid a konkurenciánál csapódnak le…

 

 

„Mi az, amivel nincs megelégedve?”

 

Erre a kérdésre senki nem fog válaszolni, mert nem akarnak Téged kritizálni, vagy megsérteni.

 

„Ha Ön a mi helyünkben lenne, akkor min változtatna?”

 

„Mi az, ami csak kevésbé jó nálunk?”

 

„Ön mit tenne a helyünkben, hogy a következő kúra alatt még jobban érezze magát?”

 

„Ön mit tenne annak érdekében, hogy még jobb legyen az ügyfelek első benyomása a honlapunkról?”

 

Ezekre már könnyebben válaszolnak, mert úgy érzik, segítenek a válaszaikkal.

 

 

 

A következő kérdésekre kapott válaszok megmutatják, hogy miért választották a cégedet a vásárlóid…

 

Itt végre megtudhatod, hogy a minőség, az árak, a megbízhatóság és többi közhely helyett mire harapnak rá ténylegesen a vásárlók és ezután ezeket érdemes majd hirdetned a továbbiakban.

 

„Miért választotta cégünket?”

 

Erre a kérdésre nem fogsz használható válaszokat kapni, mert csak szimplán dicsérni fognak.

 

„Miben nyújtunk mi mást Önnek, mint a konkurenseink?”

 

Itt azokat a különbségeket és előnyöket fogják leírni, amelyek megkülönböztetnek a konkurenciától, olyan – a vásárlóid számára – valóban fontos szempontokat fogsz találni a válaszok között, amelyekre eddig nem is gondoltál.

 

 

 

A következő kérdésekre kapott válaszok megmutatják, hogy milyen hátrányai vannak a konkurenseidnek és Neked ezeknek pont az ellenkezőjét kell teljes erővel hirdetned…

 

mondják csak azt a vásárlóid, hogy „végre egy normális cég, aki nem csinálja ezt, meg ezt.”

 

„Mi az, amit nagyon nem szeret a többi (kozmetikusban)?”

 

A kozmetikus példa kedvéért…

Ha a legtöbben azt nem szeretik a kozmetikusokban, hogy egyszerűen nem tudják azonnal fogadni a vendégeket, akkor máris találtál egy olyan érvet, amelyet ha jó erősen hirdetsz, úgy rengeteg ügyfelet csábíthatsz el a konkurenseidtől.

 

 

Minden idők leghatékonyabb reklámszövegét állíthatod össze az utolsó két kérdésből…

 

„Önnek is az idegeire megy, hogy…

(ide jön az, amit a legjobban utálnak a konkurenseidben)?

 

Itt (ez a probléma soha nem fordul elő) ráadásul nálunk ezt meg ezt kapja! (azaz, azt a különbséget, amiért a leginkább jobbnak tartják cégedet a konkurenciánál)

 

Íme a statisztikai adatok alapján összeállított leghatékonyabb reklámszöveg, bár lehet, hogy sántít egy kicsit, mert nem sokat járok kozmetikushoz…

 

„Önnek is az idegeire megy, hogy a kozmetikusa sem képes azonnal munkához látni, hanem állandóan csak időpontokat osztogat?

Mi azonnal tudjuk Önt fogadni, egy percet sem kell várnia, ráadásul a parkolással sem lesz gondja.”

 

Feltéve, ha a statisztika azt mutatja, hogy a legtöbben azért tartják másnak a céget, mert van ügyfélparkoló.

 

 

Tedd úgy fel a kérdéseidet, hogy automatikusan ki legyenek szűrve a használhatatlan válaszok.

Ha például arra vagy kíváncsi, hogy milyen előnyét lenne érdemes a termékednek, vagy a szolgáltatásodnak kihangsúlyozni, de nem akarsz árat csökkenteni, akkor egyszerűen zárd ki az árat.

 

„Ön mit vár el leginkább egy kozmetikai kezeléstől az áron kívül?”

 

„Ön a helyünkben milyen pluszt tenne bele egy kozmetikai kezelésbe, vagy mi az, amit hiányol a legtöbb szalon kezeléseiből?”

 

 

4. Vigyázz a kérdések mennyiségével…

 

Minél több kérdést teszel fel annál kevesebben fognak válaszolni, mert minden egyes plusz kérdéssel azt kockáztatod, hogy feladják a kérdőív kitöltéssel járó küzdelmet.

 

 

5. Érezze a vevőd, hogy van értelme a segítségének…

 

Sokkal szívesebben megadják Neked a szükséges információkat, ha nem kérdőívről beszélsz, ha nem csak pusztán segítséget kérsz, hanem bevallod, hogy igenis az ügyfeleiddel együtt akarod fejleszteni a cégedet.

 

Valld be nyugodtan, mert ez így is van! Érezniük kell a válaszadóknak, hogy a fáradozásuk nem csak egy adat lesz az ezer közül, hanem érezzék és lássák a munkájuk gyümölcsét.

 

A legütősebb ötleteket érdemes lesz meghálálnod, hiszen ha jó kérdéseket teszel fel, akkor ezek pénzt hoznak majd Neked.

 

 

 

Hát ennyi…

 

Kívánom, hogy neked is legalább annyi örömöt szerezzenek ezek a kis ravasz kérdések, mint amennyit nekem szereztek idáig.

 

Még egyszer köszönöm a segítséged és sok sikert kívánok a megvalósításhoz.

 

 


Címkék: neked is és vigyázz az, "oze anita"



Szólj hozzá Te is: Vigyázz! Az ügyfeleid nem mondanak el Neked mindent...


Vigyázz!!! Az ügyfeleid nem mondanak el Neked mindent...

Ez a cikk tényleg ütős volt! Ha Magyarország és a magyar emberek is ilyenek lennének, mint ez az oldal, a Holdon nyaralnánk már mi Magyarok! Köszönettel Egresits Andor

Egresits Andor
Válasz erre a hozzászólásra



Csavar

Ez tényleg nagyon jó volt. Noha ezt már végülis tudtam, és alkalmazom is, de ez a szempontú megközelítés, ez a furfangos csavar egyértelműbbé tette a dolog lényegét.

Gratulálok!

Erdélyi Norbert
Válasz erre a hozzászólásra



A kérdés megformálása a leglényegesebb

Ezt a levelet a legjobbak között tartom számon. Már alkalmaztam hasonló kérdőíveket, de mint kiderült a kérdéseket nem jól tettem fel, így -valóban- dicséreteken kívül igazán használható információkhoz nem jutottam, ezért abba is hagytam.

Most már az jár a fejemben, hogy dolgozom át a kérdéseket, milyen formában teszem fel őket, és újra bevezetem az ívek használatát.

Köszönet a sok jó tanácsért!

 

Ivánné Sándor Ildikó
Válasz erre a hozzászólásra



kérdőiv...

Még a kérdőives lehetőséget nem próbáltam , de hamarosan megteszem...

Apu
Válasz erre a hozzászólásra



Valóban ütős lehet!

Valóban ütős lehet egy kitűnő megfogalmazással a saját területünkön. Meg fogom csinálni és Köszönöm a "klisét".
László

Görög László
Válasz erre a hozzászólásra



Kérdések

Nagyon ráléptél ismét a lényegre. Valóban a kérdésben rejlik az igazság!
 
Ferencziné

Ferencziné Erzsébet
Válasz erre a hozzászólásra



Parkolás

Eddig még nem jutott eszembe hogy milyen jó dolog hogy az üzlet előtt parkoló is van ezután ezt is fogom hírdetni.köszönöm

Máté Jenő
Válasz erre a hozzászólásra



Marketing

Igazad van, mint mindig! :-) Az elmúlt pár év marketing tapasztalatai alapján mondhatom, hogy mindig azok a leghatékonyabb és legsikeresebb reklámok, amik az emberek érzelmeire hatnak. Az általad írt formában feltett kérdések ezért is annyira sikeresek.  Ha megcélzod a problémáját, máris érdekelni fogod. Köszi, szuper cikk!

Őze Anita
Válasz erre a hozzászólásra



Meddig lehet ezt fokozni?

Mindíg kíváncsian, nyitom fel  a postámat, vajon a mai napra lesz-e igazán jó olvasnivalóm? Hát eddig nem csalódtam:)
Ütős a cikk, mert mikor elkezdtem a honlapon a kérdőíveket, a válaszok alapján, éreztem, hogy valami nem működik  úgy ahogy szeretném, és íme itt van pontosan érthetően.
Az tetszik, hogy Te tényleg megmutatod a saját "praktikáid" és nem csak homályos rébuszokban írod körül.
Köszönet érte.

Márton Gabriella
Válasz erre a hozzászólásra



Egyes "guruk" ...

... az ilyen melysegu infokert kemeny penzt kernek. Koszi ... en sokat tanultam belole. :)

Levente
Válasz erre a hozzászólásra



Igen, a "hogyanok"

Sajnos ezekhez a hogyanokhoz nem lehet hozzájutni, hiába olvasol el egy csomó oldalt, íratkozol fel, veszel meg hasonszőrű írásokat...
Köszönöm, nagyon hasznos az oldal!....szerintem

Lukács Kata
Válasz erre a hozzászólásra


Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:
Vigyázz! Az ügyfeleid nem mondanak el Neked mindent...

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

Vigyázz! Az ügyfeleid nem mondanak el Neked mindent..., "oze anita", neked is és vigyázz az

 

 

Hozzászólások



Kérdezz, véleményezz


Marketing ElejéreMarketing VisszaMarketing KövetkezőMarketing Végére

Én nem tallom azt az oldalt ahol ott vannak a nyertesek ahol telefon tartozékokat lehet nyerni
Szia Éva! Itt lesz: 1. [katt] és a 2. [katt]
Szia! Az oldalon/blogban/hívlevélen te ajánlottál egyszer egy szuper informatív, optimalizált weboldalt, jó mintának? Valami hifivel foglalkozott, nagyon tetszett, de nem találom most sehol. Kösz, Éva

Marketing ElejéreMarketing VisszaMarketing KövetkezőMarketing Végére


Konkurencia blog címkék



Lájkolj, ha tetszik!



 

 
Á.sz.f.
Adatkezelési tájékoztató

Marketing és konkurencia blog

 

Marketing és konkurencia blog

 

 

 

Bolti és webáruház marketing kereskedőknek
 

Egy blog a marketing használatáról kereskedőknek, a keresooptimalizalas hogyanjairól webaruhaz keszites esetén. Az online marketing elkészítéséhez tanácsok, bevezetés a marketing online világába, ami a webáruház készítése során ugyanolyan elengedhetetlen, mint egy jó marketing terv, amit a konkurencia nem csinál meg.

 

A onlinemarketing cikkeinből kiderül, hogy milyen on line marketing  strategiak vihetik sikerre a webáruházadat, hogyan tudsz vevőket szerezni és melyik az a marketing strategia, ami minden webáruház forgalmán óriásit lendít előre. Az email marketing témakörében megtudhatod, milyen egy jó hírlevél, hogyan kell hírlevelet írni, hogyan kell hírlevelet küldeni, lesz segítségként hírlevél minta is, ami tökéletesen megfelel a mai internet marketing követelményeinek. Marketing tervek és jó pár marketing terv minta áll rendelkezésedre az ügyes facebook marketing kivitelezéséhez, ha bármikor elakadsz, nyugodtan felhívhatsz minket, hiszen a marketing tanácsadás ingyenes.

 

A web marketing hírlevelünk tulajdonképpen egy ingyenes online marketing képzés, ahol az internetmarketing szinte összes trükkjét megtanulhatod. Tudni fogod, hogyan működhet a keresőoptimalizálás ingyen és automatikusan a webáruház készítés árába foglalva. A webshop készítés árak tartalmazzák a webmarketing és weboldal hirdetés árát, így azt is mondhetjuk, hogy a kitermelt forglomból ez ingyen webáruház készítés.

 

Marketing videók

Kapcsolat

 

 

Autóhifi webáruház készítés

Webáruház és közösségi portál készítés:

 Webáruház készítés

  |  Téma: konkurencia - marketing