A hírlevelek nem reklámlevelek!
Ne ajánld magad, ne küldj akciós ajánlatokat, árlistákat és referenciákat!
A hírlevélre azért iratkoznak fel látogatóid, mert az általad megírt cikkekben számukra hasznos információkat találtak és a továbbiakban is kíváncsiak azokra a dolgokra, amelyek előnyt kínálnak számukra, vagy megoldást jelenthetnek problémáikra.
Ha a feliratkozás után a hírlevélben már egyből terméket akarsz eladni, azzal nagyobb ellenszenvet és dühöt fogsz kiváltani olvasódból, mint egy levakarhatatlan vásári kofa.
Amennyiben fel karod idegesíteni olvasóidat, vagy azt szeretnéd, hogy leiratkozzanak, akkor nyomulj csak rájuk bátran.
Ha szeretnéd, hogy a feliratkozókból később ügyfelek legyenek, akkor ne ronts ajtóstól a házba, mert elzavarnak, mint egy porszívóügynököt.
A legjobb abból kiindulnod, hogy, aki a hírlevélre feliratkozott, valamilyen okból kifolyólag még nem akar tőled vásárolni, vagy nincs még elegendő pénze, vagy megfontolt vásárló és mielőtt bármiért is kiadná a pénzét előtte információt gyűjt, vagy nincs még szüksége a termékedre csak egyszerűen érdekli a téma amit fejtegetsz.
Azzal, hogy ezek az emberek feliratkoztak a hírleveledre, Te máris szereztél hozzájuk egy törékeny csatornát, amit, ha jól kezelsz, egy idő után onthatod vele cégednek a hűséges ügyfeleket, akik csak tőled akarnak majd vásárolni.
Ne eladó légy, hanem egy független és segítőkész szakértő!
Az oldaladon található cikkeknek és a hírleveleknek csak azt a célt kell szolgálniuk, mint egy non-profit szolgálatnak, segítséget kell nyújtaniuk az olvasóknak.
Ha a hírleveled hangvétele reklámmentes, akkor az olvasó nem úgy fog Rád tekinteni, mint egy ravasz kereskedőre, aki fűt-fát ígér csak azért, hogy kicsalja a pénzét.
A hírlevél egyik célja, hogy fenntartsa az érdeklődést. Ha 90 napig nem hallanak Rólad, akkor teljesen elfelejtenek.
Ha havonta egyszer kapnak tőled valami értékes vagy hasznos dolgot, akkor bebetonozhatod magad a tudatalattijukba…
És itt jön a lényeg…
Nem hogy nem felejtenek el, de tudat alatt Te leszel az adott szakterület szakértője!
Az általad kínált árucikkről egyből Te, vagy a céged fog az eszükbe jutni.
Ha bármikor vásárlásra szánják el magukat gondolkodás nélkül Téged fognak megkeresni. Az így előkészített ügyfeleidnek már nem kell bizonyítanod, hiszen nem egy rámenős eladóként fognak rád tekinteni.
Számomra is meglepő volt, hogy ezek az emberek nem alkudoznak, nem bizalmatlanok, nem óvakodnak a vásárlástól, ők bíznak Benned és csak arra kíváncsiak, hogy mi az, amit személyre szabottan nekik ajánlasz.
Te is csodálkozni fogsz azon, hogy ezek az ügyfelek mennyivel másabbak lesznek, mint az eddigiek. Többnyire úgy kezdik, hogy: Szia láttam/olvastam az oldalatokat…...
Könnyen adhatsz el nekik magasabb árkategóriájú termékeket anélkül, hogy elriasztanád őket.
Nem kell nekik kényszeredetten a legolcsóbb termékeket ajánlanod.
Te mint kereskedő biztosan sokat tudsz az általad árult termékekről, tudod milyen előnyöket nyújt egy drágább és milyen hátrányokat egy olcsóbb termék.
Az olvasóid lényegesen kevesebbet, vagy szinte semmit nem tudnak az általad árult termékekről.
Hasznos lesz számukra, amit leírsz, hiszen ők nem akarnak, olyan terméket venni, amit később megbánnak, vagy lehet egy drágább termék mellett fognak dönteni, ha megtudják mennyivel nyújt az többet nekik.
Ezek az emberek már nem azért kíváncsiak az árakra, mert azokat mindenáron a konkurenseidével akarják összehasonlítani.
Hogy lehet idáig eljutni?
Csak írj azokról a dolgokról, amelyekről nap, mint nap beszélsz az ügyfeleiddel. Gondolkodj el azon, melyek azok a kérdések, amelyek leginkább érdeklik az ügyfeleidet. Ebben nagy segítséget nyújthat egy szavazás az oldalon.
Gondolj egy olyan szakterületre, amihez nem értesz. Te mire lennél kíváncsi, ha digitális fényképezőt, vagy klímaberendezést akarnál venni?
Tudod, hogy a fényképezőknél van valami megapixelben megadva, de biztos nem a legtöbb megapixeles és legolcsóbb gépet kell megvenned ahhoz, hogy hosszú évek múlva is örömödet leld a gépben.
Egészen nyugodtan avasd bele ügyfeleidet a szakma rejtelmeibe, hidd el, hálásak lesznek érte.
Segítségképpen itt van néhány téma, amiről érdemes írni:
10 hiba, amit (termék) vásárlás előtt elkövethetsz.
-
Márkanév alapján vásárolsz…
-
A legolcsóbbat keresed…
-
Nem hozzáértők véleményére adsz…
-
Hagyod, hogy a kereskedő rád beszéljen valamit…
-
A multik eladói nem értenek hozzá… (csak óvatosan)
-
Bedőlsz az öndicsérő reklámszövegeknek…
-
Nem szakemberre bízod a beszerelést…
-
stb...
Mi a különbség olcsó és drága (termék) között?
Itt leírhatod, miért kerül 20e Ft-ba egy (termék) házimozi rendszer és miben más egy olyan (termék) házimozi, amelyeknél csak a kábelek kerülnek ennek a többszörösébe.
Időt és fáradtságot fog megspórolni egy ilyen cikk, nem csak az olvasónak, hanem Neked is. Nem kell majd órákig személyesen ecsetelned, miért kerül egy magasabb kategóriájú termék több pénzbe, így könnyebben eladhatsz drágább, nagyobb árrésű termékeket.
Írj úgy a termékekről, mintha nem lenne üzleted, nem lennél egy X márkanév mellett elhivatott, ne tégy konkrét javaslatot termékekre, ne nevezz meg márkaneveket, ne írj magadról és legfőbbképpen ne dicsérd magad.
A vásárlódról írj, foglalkozz az ő problémáival, adj válaszokat az őt foglalkoztató kérdésekre és szolgáld az ő javát.
Az olvasónak semmiképpen sem szabad azt éreznie, hogy befolyásolják, írj előnyökről, hátrányokról, légy olyan mint egy független tanácsadó aki nem ajánlhat márkát és céget.
Az eredmény?
Ameddig tart a hírlevél sorozatod, addig, folyamatosan észben tarttatod magad.
Az összehasonlító, miért drága a drága termék anyagok megvetetik az olvasóval a drágább termékeidet.
Mivel sok hasznos infót hallanak tőled, fenntartások nélkül fogják elfogadni az általad ajánlott termékeket.
Megspórolsz magadnak órás rábeszélő szövegeket, hiszen már olvasták, amit minden érdeklődőnek el kellene darálnod az üzletben.
Rendszeresen visszahozod a weboldaladra a látogatót, aki pont a termékeid mellett olvassa hogy "Mivel lehet feljavítani egy házimozi hangját".
|